x 
0 Produkt(er)
Vis kurv
I din kurv

Du kan betale med: 

Stresshåndteringskursus

Stresshåndteringskursus

... få de rigtige redskaber til at håndtere stress

 

Bekæmp stress. Hør mere på telefon 20 20 88 60

Hvad er stress egentlig?
... Er det fx stress når vi har travlt på jobbet eller er stress i virkeligheden noget helt andet? Kan vi håndtere stress og hvordan gør vi - inden det opstår eller efter stress er konstateret hos en enkelt medarbejder eller måske i et helt team?

Alt dette får I svar på gennem denne 4 timers stresshåndteringskursus / workshop

Stresshåndteringskurset / Workshoppen kan medvirke til en bedre forståelse for hvad stress er og dermed på sigt medvirke til et bedre psykisk arbejdsmiljø og som en følge deraf bedre trivsel, færre sygedage og højere produktivitet.

FOREBYGGELSE OG HÅNDTERING AF STRESS KAN BETALE SIG

Ud over at stress er en ubehagelig oplevelse for den enkelte medarbejder, så vil stress blandt en eller flere i en medarbejdergruppe altid påvirke resten af teamet i større eller mindre grad, og dermed hele virksomheden.

Stress koster. Lær at undgå det. Sundhedspartnerdk, telefon 20 20 88 60

Ikke alene koster det samfundet uanede mængder af penge når vi danskere pludseligt rammes af stress. Men det kan også hurtigt koste din virksomhed rigtig mange penge hvis en eller flere af dine medarbejdere bliver syge pga. stress.


Så meget koster stressStresshåndteringskurser med Sundhedspartnerdk, Telefon 20 20 88 60

  • Op mod hver 4. sygemelding er pga. stress. Det svarer til op mod 35.ooo sygemeldte danskere hver dag.
  • Stress er årsag til 30.000 hospitalsindlæggelser hvert år.
  • 3.000 danskere får førtidspension hvert år pga. stress.
  • Mellem 250.000 og 300.000 danskere lider alvorligt af stress.
  • Det koster ca. 500.000 kr. at erstatte en sygemeldt medarbejder med akademisk baggrund
  • Det koster ca. 300.000 kr. at erstatte en sygemeldt medarbejder uden akademisk baggrund
  • Det koster virksomheden ca. 1mio hvis en medarbejder med en månedsløn på blot 20.000 kr. ”brænder ud” og forlader virksomheden efter 6 mdr. Hvis det drejer sig om en leder med en månedsløn på 55.000, koster det virksomheden ca. 4 mio.

Med andre ord, så er der sund fornuft i at have defineret en stresspolitik i forhold til både at forebygge stress, håndtering af stress når den pludseligt dukker op og ikke mindst i forhold til det at få medarbejderen tilbage på jobbet igen.

Lær at håndtere stress. Hør hvordan på telefon 20 20 88 60

 


DETTE INDEHOLDER JERES STRESSHÅNDTERINGSKURSUS / WORKSHOP:

 

HVAD ER STRESS

 

  • Hvad er stress egentlig?
  • Hvordan spotter vi stress hos kollegaer/medarbejdere?
  • Stressfaktorer privat
  • Stressfaktorer arbejdsmæssigt
  • Stresssymptomer psykisk
  • Stresssymptomer fysisk
  • Adfærd

 

KONSEKVENSER

  • For medarbejderne.
  • For arbejdspladsen / organisatorisk


FOREBYGGELSE OG HÅNDTERING

  • Skabe bevidsthed og forståelse for handlingsmønstre
  • Prioriteringsværktøjer m.v.
  • Kollegaer og samarbejde og åbenhed
  • Væsentlige værdier i afdelingen/virksomheden
  • Fastholdelse af nye mønstre

 

Stresshåndteringskurset / workshoppen er en blanding af teori og øvelser/case, og selve indholdet i tager udgangspunkt i jeres arbejdsplads og jeres oplevelse af virkeligheden, og kan bl.a. omhandle:

  • Værdier og mindset samt tanke- og handlemåder. 
  • Individuel indsats og samspil i gruppen eller virksomheden.
  • Fremadrettede handleplaner eller information og igangsætning af nye tankemønstre og indsatsområder.

 

Vejledende pris pr. kursus kun kr. 12.450,00 ex moms.

 

Få redskaber til at håndtere stress på jeres arbejdsplads med et Stresshåndteringskursus!

Ring på telefon 20 20 88 60
eller